luni, 8 octombrie 2012

Pinocchio e prost?

De maine ma gandeam sa il las pe V. sa doarma de pranz la gradinita, asa ca am avut o discutie in care i-am povestit eu cum o sa fie....cu patutul lui acolo, cu pijamaua, cum o sa vin eu sa il iau imediat ce se trezeste. El deloc incantat...nu si nu. N-am insistat prea mult.

L-am culcat pe cel mic si cand am revenit sa il preiau la somn si pe V. imi povesteste sotul ca Vlad i-a propus o afacere cu usoara tenta de santaj:

-"Tati uite cum facem: Eu dorm la pranz la gradinita. Vine mami ma ia si venim acasa. Tu cand ajung eu de la gradi esti deja acasa, adica ai masina parcata in fata portii. Ne urcam in masina. Mergem la Carrefour si cumparam "Gasca din gunoi"."

Nu prea imi venea sa cred dar am imbratisat idea, chiar daca era bazata pe mita si santaj macar sa doarma acolo...

Nu dupa mult timp cu putin timp inainte sa adoarma imi spune direct:
-  "Mami, nu vreau sa dorm la gradinita de pranz."
- "OK, atunci o sa vin sa te iau imediat dupa ce mananci si dormi acasa."
- "E bine asa, dar, lui tati ii spunem ca am dormit la gradinita."

....opa copilul meu e atat de inteligent, si-a programat o minciuna ca sa obtina jucarii, ma fac ca nu mi-am dat seama si continui...

- "Pai daca spunem asta inseamna ca il mintim pe tati si nu e bine."
- "Pai asta inseamna ca nu primesc jucarii."
-"Vlad, doar oameni prosti mint. Ii spunem lui tati adevarul si mai vedem noi cum facem cu jucariile. Tati nu se supara daca ii spunem adevarul dar daca il mintim sigur se supara.
- "Dar.... Pinocchio e prost?"
- "Da, Vlad, Pinocchio e cam prostut, el are capul de lemn si nu prea gandeste. L-a mintit pe tatal lui si a intrat in tot felul de necazuri.
-"Bine, atunci ii spunem lui tati adevarul si mai vedem cu jucariile"



A adormit dupa dialogul acesta fara sa mai zica ceva....Si uite asa am barfit personajele din povestea lui Carlo Collodi dar l-am convins ca adevarul e bun si minciuna e rea......oare asa e?

Niciun comentariu:

wibiya widget