vineri, 19 octombrie 2012

Ori la bal ori la....branzoaice!

Nunta mare in familia noastra.

Neti, verisoara mea din Iasi se marita cu un ardelean. De acum inainte numele ei va fi Branzan. Natalia Branzan.

De cand era mica a fost cea mai frumoasa din familie, era si isteata, avea o minte brici, dar nu i-a placut cartea....”branza buna in burduf de caine”asa-i striga bunica-mea. Tot timpul a cautat sa fie in centrul atentiei si nici nu i-a fost greu, la fata frumoasa rage si-un magar...Pana nu l-a intalnit pe Branzan n-a facut mare branza. A fost la niste cursuri de fotomodele si a aparut intr-o reclama la televizor pentru Mozarella. Acolo a vazut-o Branzan si i s-au aprins calcaiele dupa ea. E a mirosit cascavalul si a fost numai lapte si miere cu el. Dar dupa cum intotdeauna branza pe gratis se afla doar in cursa de soareci a trebuit sa accepte ca Branzan e cam afumat dupa bauturica.....bine macar ca nu e un zgarie-branza. A cerut-o de nevasta la a doua intalnire si acum se pregatesc de nunta mare cu lautari si tot tacamul. El e om de vaza, ce-i drept insa, e trecut de prima tinerete si nici prea aratos nu e, barbatul trebuie sa fie un pic mai frumos ca dracul, asa spunea mama, Dumnezeu s-o odihneasca. Neti e o norocoasa ca l-a gasit, deja calcase pe bec si nu stiu de mai facea vreo branza cu vreunul mai tinerel. Branzan are deja cheag, o casa frumoasa cu piscina la marginea orasului, 2 masini scumpe si o afacere cu turme de oi pe la Sibiu. Asa ca Neti s-a gandit decat manusa in mana mai bine branza si smantana, ca pana acum umblasera dupa ea numai baieti tinerei si neexperimentati....ce mai tura vura...din bani se fac bani si din miez de lapte branza dulce. A avut Neti grija sa nu strice branza cu nimeni si a invitat la nunta tot neamul pana si cele mai indepartate rubedenii care s-au mutat in Spania acum 7 ani. Cat despre locatia petrecerii, dupa ce a ales branza de zer a decis sa nu faca o nunta clasica si a inchiriat castelul Huniazilor de la Hunedoara pentru o petrecere in stil medieval.

Cu o saptamana inainte de marele eveniment iata ca ma suna soru-mea, Ana. Cand ne auzim nu ne mai saturam sa ii luam pe toti cunoscutii la puricat si sa despicam firul in patru.

- Ce faci, sis? - imi zice ea. Stiind cat de tare ma enerveaza englezismele astea adoptate peste noapte..... de cate ori vorbim nu se poate opri si parca are o lista speciala pe care mi-o livreaza.

O ignor sperand sa nu continue.

- Ce sa fac, mancam un sendvis cu cascaval si ma gandeam sa scot copii un pic la soare ca sunt albi ca branza si e asa placut in livada la noi.

-Wow, cool. Te-ai gandit cu ce te imbraci la nunta lui Neti? Are vreun dresscode...ceva fashion?

- Da a pregatit pe cascavalul lui Branzan un bal in stil medieval la castelul Huniazilor din Hunedoara. Am o rochie superba. Ceva fin....de culoarea untului, matase naturala brodata cu perle sidefii ca branzica de casa. O am de la soacra-mea.

- Mare branza! Nu se mai poarta perlele, love! Mai bine vii pe la mine ca am fost la shopping la Milano si ti-am luat si tie ceva fin si pufos cu crinolina. Dar vin-o cu casul la tine, ca pe gratis nu pot nici sa ti-o arat macar!

Bineinteles, gandesc eu, frate, frate dar branza-i pe bani! ... asa a fost sor-mea intotdeauna, dar o iubesc ca alta n-am.

- Hai, lasa asta. Ai auzit ce-a facut unchiul Sandu, taximetristul? .... A intrat ca-n branza intr-un gard. Si-a facut masina praf. Nu mai poate sa repare nimic la ea asa ca a vandut-o la fier vechi sa se duca ghinionul noua si cu-a branzii zece.

- Noroc ca el n-a patit nimic, la barza chioara ii face Dumnezeu cuib....a scapat basma curata si in fata patronului de la compania de taxiuri.

- Numai prin strachini calca si omul asta. Ii place viteza si nu se potoleste cu niciun chip. Dar zi-mi mai bine ce sa-ti aduc? Am facut  branzoaice cu smantana. Ceva cremos, delicios, bio 100%. Doar stii ca eu nu mananc salamuri cu E-uri si conservanti.

- Da, draga, tu ai o pasiune pentru gatit, eu sunt fan degustat! Vin-o tu cu prajitura si eu fac cinste cu drink-ul.

- Pasiune pentru gatit sau nu, stii ca suntem ceea ce mancam. Pentru ca nu ai grija sa ai calciu in alimentatie, de aia te plangi ca iti amorteste cand mana, cand piciorul. Cumpara-ti si tu branzica de casa, cascaval, iaurt. N-ar trebui sa iti lipseasca lactatele la nicio masa.

- Vai cum le stii tu pe toate, parca ai fi mama!

- Hai nu te branzi la mine acum. Eu am grija de familia mea.....nu vreau sa ajung sa fac osteoporoza. Copii sunt in crestere si acum au cea mai mare nevoie de branzeturi naturale si sanatoase. Doar stii ca am dreptate....cat despre branzeturi, branzofila mai mare ca mine nu exista, asa ca te pot imbranzi si pe tine la nesfarsit!

- You're right, of course! Doar la tine mananc pana pleznesc si totusi nu pun in gram pe mine., dar decat sa vorbim la telefon, mai bine vin-o la mine sa vezi rochia si sa-ti mananc branzoaicele!!!

Branzoaicele mele au fost un succes, m-a pus sor-mea sa mai fac o transa. Iar la nunta lui Neti ne-am simtit tare bine si am petrecut trei zile si trei nopti mai ceva ca in povesti.



Daca vi se face pofta de branzoaice trebuie sa stiti ca sunt facute cu miez de lapte de la Delaco pentru ca acest articol este scris pentru SuperBlog 2012.

6 comentarii:

Mrs. Green Foot spunea...

Zi unde trebuie sa votez! ca vreau neaparat sa te votez. Imi place la nebunie cum scrii!

Loredana spunea...

Scrii cu mult umor. Pana sa ma prind ca e un articol scris pentru campania in care esti inscrisa, ma gandeam ce te faci daca iti citeste postarea verisoara Natalia :)

G. spunea...

Multumesc! Mrs. Green Foot, nu ma poti vota. Exista un juriu format din reprezentantii firmelor care propun probele. In cazul acesta Delaco.

Multumesc si tie, Loredana! Natalia nu poate citi postarea, a trecut prin scoala ca prin branza si nu prea le are nici cu internetul ;)!

Mrs. Green Foot spunea...

Pacat ca nu te pot vota :)
Iti tin pumnii atunci!

Maria, fanbranza spunea...

clar ni s-a facut pofta de branzoaice! cat despre nunta lui Neti....de abia astept sa vad pozele....:)
multa bafta in continuare!

G. spunea...

Maria, fanbranza, iti trimit niste branzoaice la birou?

Multumesc pentru comentariu! Noi, fanii branza, se pare ca suntem mult mai comunicativi decat fanii altor produse, afaceri si industrii :o)

wibiya widget