joi, 25 octombrie 2012

Au venit hotii, ne-au furat....

Eram insarcinata prin luna a 8-a. Abia ma miscam si seara cadeam lata la propriu si la figurat. Adormeam pe la 9.30 inaintea lui Vlad, care avea atunci in jur de 3 ani si care pleca de langa mine din pat pentru ca nu putea sa adoarma de cat sforaiam de tare. Abia ne mutasem in noua casa si inca nu aveam gard sau poarta doar ceva provizoriu care se lega mai mult simbolic cu o sarma. O parte din lucruri, niste vechituri ce urmau a fi trimise la tara, ramasesera in curte pentru a fi incarcate mai usor cu prima ocazie.

Ma trezesc buimaca de somn pe la 2.30 si il gasesc pe A., sotul meu, inca treaz vorbind foarte oficial la telefon, dand detalii cu noua noastra adresa. Dupa ce termina imi spune pe un ton plin de suspans:

- Ai pierdut toata actiunea!. Cat dormeai tu eu am prins un hot si ti-am recuperat chiar si oala de sarmale de la bunica ta, dar acum are mai multe "piese".
- Hai nu ma mai lua peste picior, ii zic eu un pic ofuscata gandind ca iar rade de mine si de conditia mea mai somnoroasa.
- Nu, nu e o gluma. Stateam la calculator si aud o fosgaiala in curte. Ma uit pe geam nu vad nimic, venea de sub balcon. Imi imaginez ca e o pisica si ii strig un zzzzzzzzt printre dinti sa se sperie si sa fuga. Pentru moment se potoleste asa ca ma intorc la meciul meu online de fotbal. Dupa 5 minute iar aud fosgaiala.....Ce pisica nesimtita imi zic si cobor la parter, deschid usa de la intrare brusc sa prind mata in fapt cand colo era un barbat inalt si slabanog care s-a speriat atat de rau cand am deschis usa ca si-a udat pantalonii instantaneu. Am inlemnit amandoi pentru o secunda, inainte de a apuca sa ii zic vreo doua de dulce a luat-o la fuga. A sarit peste plasa de Buzau pe care o avem fixata in loc de gard. Tinea in mana oala de pamant in care faci tu sarmale de Craciun, si am strigat la el "Lasa oala jos ca acum chem politia!" A aruncat-o din mana dar s-a facut tandari...asa ca trebuie sa gasim o alta solutie pt sarmale. Acum tocmai am sunat la politie au zis ca vin in scurt timp....
- Ce sa mai faca politia ca doar n-o sa-mi lipeasca oala de sarmale la loc.

 Pentru ca toata mutarea fusese facuta in graba maxima uitasem sa ii spun sotului meu ca montasem un sistem de camere de supraveghere atat in curte cat si in interior de la Edimax, totul era atat de simplu, plug and view. Ii arat pe telefon inregistrarea prin EdiView si in loc sa fim suparati ca tocmai ne calcasera hotii ne bufneste rasul cand vedem cat de comic a putut sa fie faza cu recuperatul oalei de sarmale. Inainte sa ia oala de sarmale se vedea perfect cum talharul isi infunda in buzunare tot ce gasea in sertarele unei noptiere vechi ce ramasese pe terasa.

Dupa 3 sferturi de ora soseste si politia. Aproape uitasem ca i-am apelat. Le da sotul meu o declaratie, le da si inregistrarea unde se vedeau perfect toate detaliile chiar daca lumina era destul de slaba. La mai putin de o saptamana primim un telefon ca hotul a fost prins si ca au recuperat si o parte din obiectele furate. Desi stiam ca nu e nimic de valoare mergem totusi sa le luam inapoi mai mult din respect pentru munca politistilor. Printre tot felul de maruntisuri gasim un set de chilotei de copil primit de Vladut cu nu mai stiu ce ocazie dar inca neatinsi in asteptarea momentului cand va renunta la scutece.


De atunci n-am mai avut parte de incidente pline de suspans, ne-am montat gardul, insa stim tot ce se intampla chiar cand suntem la job sau in vacanta.

Acest articol este scris pentru SuperBlog 2012.



Niciun comentariu:

wibiya widget