marți, 13 ianuarie 2009

Mamelor din lumea-ntreaga eu va dau un singur sfat...

Nu va luati dupa sfaturile oricui !!!

Bunica, mama, soacra, cumnata, matusa, cuscra, vecina, ba chiar si vanzatoarea de la paine, toate au avut copii inaintea mea. Toate i-au crescut mari, grasi, frumosi si sanatosi (zic ele) si pentru acest motiv se considera indreptatite sa emita tot felul de teorii despre ce sa faci cum sa faci sau neaparat sa nu cumva sa faci in legatura cu propria odrasla. De la "nu taia unghiile copilului ca iese mincinos, ci roadele cu dintii" pana la "da-i lamaie cand sughite" (chiar daca are mai putin de o luna si face apnee cand ii atingi buzele cu sucul extrem de acru).

Trebuie, e drept, sa fii destul de incapatanata ca sa nu pleci urechea la tot ce auzi, mai ales daca esti la primul copil si habar nu ai ce e bine sau rau sa faci...ei bine pentru asta s-au inventat pediatrii, cartile si cursurile prenatale.

Daca esti o persoana habotnica sau superstitioasa nu citi aici viata ta se va complica de 80 de ori mai tare!!! Cea mai stupida este: "Daca vrei sa nu mai planga, da-i cu o coada de peste pe la gura."

Eu una am incalcat toate superstitiile posibile, de la cumparatul hainelor cu mult inainte de a naste si pana la a-i pune copilului ceva rosu la mana. Nu cred in deochi, n-am chemat preotul acasa sa ii cante copilului in a 8 zi de la nastere, nu l-am spalat pe buric cu apa sfintita si am ras jumatate de ora cand mi s-a spus sa ii rod cu dintii unghiile copilului ca altfel iese mincinos...m-am dus insa la doctor cu el cand mi s-a parut ca nu arata bine bontul ombilical si am sunat la salvare ca nu stiam cum sa il fac sa eructeze si aveam impresia ca se sufoca(aici au ras ei de mine).

Acum am un baiat de 5 luni jumatate perfect care daca plange stiu ca are un motiv bine determinat si nu dau vina pe vreo baba care a zis ca e frumos!

7 comentarii:

adra_bell spunea...

Se cheama preotul la 8 zile, sa dea cu apa sfintita pe buric?:D Uite ca p-asta n-o stiam!

adra_bell spunea...

Am una in plus, a 81-a. Se leaga copilul pe frunte cu o fasa, sa aiba frunte dreapta (mi s-a aplicat si mie). Sotul meu a baut apa din clopot fiindca nu vorbea si avea 3 ani.
Cea mai tare e aia cu mancarea luata de la cersetor

G. spunea...

Parca totusi imi place mai mult fruntea un pic bombata...ce sa fac sa ii leg o oala de frunte?

Unele dintre ele nici nu le inteleg cum e aia cu "52. Nu trebuie sa pui copilu' dupa cap ca iti va pune vorbele la fund cand va fi mare." trebuie sa mai fac o facultate pt asta...sau mai bine nu :)

Andreea Badran spunea...

Hahahahahaha ... hai ca astazi am fost cam amarata dar tu ai reusit sa ma inveselesti cu articolul asta. Chiar am ras cu pofta. Nici eu nu cred in nimic din ce se zice, nici eu n-am facut nimic din ce ai enumerat tu acolo, nici eu nu cred in toate aceste aberatii. Si uite ca sunt la al doilea copil si primul a crescut foarte bine si fara descantece, fara rosu (in cazul nostru albastru ... ochiul ala deja celebru)atasat de corpul sau carutzul lui, cu haine cumparate din ziua in care am aflat ca-s gravida, fara preoti, fara bandaje pe frunte sau oriunde altundeva, fara sa fie legat fedeles, chiar si fara botez (ca ta-su-i musulman). Cea mai misto e insa aia cu : nu faceti baie lunea, nu faceti baie vinerea, nu faceti baie duminica ... pai si atunci cand sa-l spal bai oameni buni? Rayan a vorbit foarte tarziu, o fi din cauza ca s-a uitat in oglinda de mic? Si mai misto sunt alea doua care se bat cap in cap: "nu-l saruta decat in somn ca altfel il rasfetzi" si "nu-l saruta in somn ca-i furi somnul" ! Foaaaaaaaaarte tare!!!!

alina spunea...

Multe le-am auzit si eu si-mi vine sa ma inchin ca babele a Doamne pazeste cata prostie e pe lumea asta ... Norocul meu ca sunt departe de babismele din tara, cred ca pana acum aveam cateva cazuri pe constiinta, ca eu ma si enervez cand aud ineptii despre copiii mei. Le-am zis cateva de dulce persoanelor de aici care s-au incumetat sa-mi arunce idiotenii din astea si, voila, s-au invatat minte, NU-MI MAI DAU SFATURI! :DDDD

diana spunea...

te-am descoperit acum si deja imi sunteti simpatici :). as comenta un pic totusi apropo de ascultatul sfaturilor, pentru ca e cu doua taisuri. ca s-ar putea sa auzi lucruri faine dar sa le desconsideri din cauza ca vin de la...bunica, sa zicem. si pe vremea ei...
as asculta orice sfat, dar inainte sa-l iau de bun l-as gandi un pic. s-ar putea sa fie niste surprize placute pe ici pe colo (nu, in nici un caz pe cele 'religioase')

thornofrose spunea...

Ma întreb ce au de câştigat creând atatea superstiţii? Vreo medalie, ceva? E drept, e mai greu cand e primul copil, dar mai bine apelam la medici decat la "babe". Ajută foarte mult şi instinctul matern, stim cand ceva nu e in regulă, şi atunci, cu siguranţă nu e indicat sa apelăm la "babe".

wibiya widget