luni, 24 noiembrie 2008

Instinct de mama


Nu stiu altii cum sunt, dar eu......

Pana cand a avut copilul vreo 3 saptamani nu prea simteam nicio intuitie materna...nicio voce interioara nu-mi spunea cum sa tin copilul, sau cum sa il spal, sau cum sa ii schimb scutecul (bine ca am fost la cursul Lamaze inainte sa nasc)

Din contra, la inceput imi tremurau mainile cand il luam in brate, aveam un gol in stomac de frica cand ii faceam baie iar la cel mai mic scancet imi crestea tensiunea, aveam impresia ca nu manaca suficient si imi venea sa il cantaresc de n ori pe zi. Daca plangea nu stiam de ce plange, daca nu plangea ma gandeam ca e bolnav si as fi vrut sa tipe un pic sa stiu ca e bine.
Imi sunam prietenele mamici aproape in fiecare zi si intram in cele mai mici detalii, rupeam internetul cu site-uri si bloguri despre copiii nou nascuti, iar pe noptiera aveam un vraf de carti si reviste tot despre bebelusi.

"Instinctul" meu matern a venit mai tarziu, si de fapt cred ca e vorba de experienta si de cunostiinte nicidecum de vreo lumina astrala care sa fi coborat din univers direct in capul meu.

Acum cand ma uit la Vlad si vad ca are 7 kg si 400 gr la aproape 4 luni, ca imi zambeste cand ma vede, ca e fericit cand ii fac baie si ca aproape nu mai plange deloc ma bucur ca am gasit singura calea cea buna, ca am fost nesigura la inceput si asta m-a facut sa intreb, sa caut, sa citesc, sa ma informez si sa invat ce e mai bine sa fac.

4 comentarii:

crina spunea...

Eu inca mai am momente de: daca doarme putin, de ce nu doarme, daca doarme mult... parca doarme prea mult, etc. Dar si eu ma bucur ca am citit si am tocit netul si cartile. Stiinta ma relaxeaza mai mult decat nestiinta.

G. spunea...

faza asta cu somnul am avut-o si am sunat o prietena, care m-a linistit..."toti copii sunt asa, intr-o zi sunt mai agitati, in alta zi dorm mai mult ca sa recupereze" si s-a confirmat si la al meu, ia sa il urmaresti si pe piciul tau...

Sabina spunea...

aa, stai linistită, că nimeni nu vine din maternitate învățat. io plângeam cot la cot cu cupilu” în primele nopți. ușor, ușor ne-am obișnuit una cu alta, ea cu noi și invers iar acum parcă am bebe de-o viață. le învăț din mers și-o las să mă ghideze.

despina spunea...

cand rares a facut 4 luni ,am reinceput serviciul ... asa a fost sa fie , incerc sa recuperez tot ce pierd in timpul zilei incepand cu orele 18 .30 si in weekend ...
Instinctul matern este dragoste ,cunoastere , grija ... nu pot sa-mi dau seama ....
Nu cred ca este neaparat vorba de instinct matern ... atunci ce pot spune despre mama mea care sta toata ziua cu rares , despre sotul meu care e topit dupa el si manifesta chiar un instinct ...mai dezvoltat ...!!!

wibiya widget