sâmbătă, 15 august 2009

Despre alaptat - Varianta mea

Am tot citit zilele astea tot felul de pareri despre alaptat. Ca mama de copil de un an normal ca am si eu povestea mea cu privire la acest aspect.
Lucrurile stau cam asa....Totul a inceput inainte sa nasc cand eram insarcinata si ma chinuiam sa inteleg cum stau lucrurile cu alaptatul. La cursul Lamaze mi s-a explicat cum se face, care e mecanismul, ca trebuie sa ai rabdare cu tine si cu bebe. Am citit si cursul despre alaptat al dr. Ana Culcer si am inteles ca alaptatul este darul vietii pt puiul meu. Nu m-am indoit o secunda ca o pot face chiar daca persoane apropiate imi spuneau "S-ar putea sa nu ai lapte" sau "Pregateste-te cu lapte praf ca sigur vei avea nevoie".
Cu toata teoria cand a venit momentul zero n-am stiut ce sa fac. Nici eu si nici Vlad. Asa ca am facut ragade din prima zi. El a invatat sa suga dupa 3 zile. Mie mi-au trecut ragadele dupa 3 saptamani. Am fost descurajata si am vrut sa ii dau lapte praf de un milion de ori dar sotul meu m-a incurajat si nu m-a lasat. Nu i-am dat niciodata completare cu lapte praf (doar in materinitate a primit lapte praf cu seringa).
Am alaptat fara sa fac vreodata proba suptului, fara sa tin cont ca ii dadeam san din 3 in 3 ore sau din jumatate in jumatate de ora. La inceput, in primele 2 saptamani, un supt dura 30 de minute apoi am ajuns ca la unele mese sa dureze 5 minunte dupa cat de foame ii era lui.
Am alaptat in parc, in masina, acasa la prieteni dupa cum il apuca foamea pe Vlad.
M-am trezit in fiecare noapte de cate 6-5-4-3-2 ori si cand am crezut ca in sfarsit doarme toata noaptea...s-a razgandit iar dupa 3 nopti dormite in intregime am luat-o de la capat.
N-am vrut sa ii dau copilului ceai noaptea ca sa nu se mai trezeasca, n-am vrut sa incep diversificarea mai devreme de 6 luni. Am vrut sa ii ofer "darul vietii" (dupa cum spunea dr. Culcer in curs, si am reusit.
Vlad are acum 1 an si 2 saptamani mananca diversificat dar inca mai este alaptat de 3 ori pe zi si noaptea 1 sau de 2 ori dupa cum se trezeste.
Acum as vrea sa mai raresc mesele de san si tot incerc sa ramana doar cu masa de seara dar se pare ca el vrea altfel...asta e.... va veni si acel moment cand va fi puiul pregatit.
Din toate discutiile avute pe aceasta tema cu alte mame sau cu medici m-am convins ca fiecare copil e diferit fiecare mama e diferita. Nu se pot aplica aceleasi reguli tuturor. Importanta alaptatului este majora insa atunci cand nu se poate si laptele praf stie sa iti faca copilul mare, sanatos si destept. Fiecare are drumul sau pe care trebuie sa il urmeze in functie de circumstante.

2 comentarii:

Anonim spunea...

uite ce citesc eu acum! exact ceea ce experimentez si eu....alaptez de 2 luni jumatate, multumesc lui Dumnezeu, cu succes! dar ignor tot ceea ce spun cei din jur, ca trebuie completare de lapte praf, a dc ma doare maseaua si am luat un algocalmin trebuie sa intrerup alaptarea etc....continui sa alaptez asa cum imi cere copilul, la o ora si chiar la jumatate de ora, continui sa alaptez pentru ca am siguranta ca nu exista aliment mai bun pe lumea asta decat laptele de mama....
daniela s.

G. spunea...

Hei, ce draguta esti, ai lasat si un coment! Stiu ca citesti blogul meu inca inainte de a avea printesa. Te pup si mai vb la tel.

wibiya widget