joi, 26 martie 2009

Miroase a paine calda...


Acest post este o dedicatie speciala pentru Andreea si pentru toate doamnele care poseda masina minune de facut paine.

Ingredientele si cantitatile sunt:

Neaparat trebuie respectata aceasta ordine!
Ulei - 2 si 1/2 LG
Apa - 400 ml
Zahar - 1 si 1/2 LG
Sare - 2 lg
Tarate - 1 pahar mare si indesat (1 si 1/2 cup)
Faina - 3 cup indesate bine de tot (afanate ar fi aproape 4 cup) sau 500 gr.
Drojdie uscata - 1 si 1/2 lg (se pune intr-o gropita in faina)

Fixez masina pe programul 3 cantitate 1 kg rumeneala maxima
Cand termina de copt mai las painea in masina inca 15 minute ca sa se mai bronzeze un pic apoi i scot si o invelesc intr-un finet.

Are un gust foarte foarte bun, dar daca iti place mai putin sarat ar fi bine sa pui doar 1 si 1/2 lg de sare

LG - lingura (masura mare)
lg - lingurita (masura mica)

10 comentarii:

Bogdana spunea...

m-ati innebunit cu toatele!!! :) s-a umplut blogosfera asta familista de paini si de checuri :))))

ma duc sa imi cumpar si eu masina de paine. punct.

crina spunea...

:))) Bogdana sa stii ca nu e mare lucru de capul checului, dar painea de casa e belea.
@G. Si eu am facut cu tarate si iese f buna, dulceaga.... Dar azi m-as baga la faina de secara. Ai incercat vreodata?

G. spunea...

Faina de secara e foarte buna! Secretul e sa nu pui totusi prea multa ca se lasa painea in mijloc. Pune o parte faina de secara si 3 parti faina normala si va iesi o nebunie.

Ceska777 spunea...

Mai!
Sunteti femei model: faceti paine in casa, mai sa o puneti si de o bere facuta tot in casa si va vor iubi si mai mult sotii!
Soacra mea face aluatul in masina dar il coace in cuptor. Nebunie! Cu seminte, neagra. Aici se gasesc tot felul de amestecuri de faina...

Andreea Badran spunea...

@ georgiana: merci mult pentru dedicatie. O sa ma apuc si eu de facut de-asta, sa-mi cumpar insa mai intai ingredientele.

@ bogdana: da, fugi! Merita! Nu credeam ca o sa zic asta vreodata!

@ ceska: da, macar asta sa facem si noi nu? Hahahahaha

alina spunea...

Eu am făcut și cu pâine de secară 100% și a ieșit ok, cred că secretul constă în cum echilibrezi apa cu faină și drojdia. Dacă pui prea multă apă sau prea multă drojdie, se lasă.
Ceska, să știi că bărbatul meu făcea și bere de casă, acum nu prea mai are timp. :)

G. spunea...

Cu faina de hrisca ati incercat? La mine a fost un fiasco...a iesti foarte amara.

Care sunt proportiile Alina, pentru painea facuta integral din secara?

alina spunea...

Georgiana, noi de obicei facem așa - la 4 cupe de făină, 2 cupe de apă (călduță), 3-4 linguri de ulei, 1 linguriță jumate de drojdie uscată, un praf de sare. După ce frământă mașina un pic, ne uităm la consistență, dacă e prea moale, mai adaugăm făină, dacă e prea tare, apă. Chestia e să fie aluatul potrivit de moale-tare, nu știu cum să explic, să fie așa, un pic elastic, dacă îl iei din cuvă să-l poți modela ușor, nici să se lipească de mâini, nici să fie greu de întins.

Anonim spunea...

salut. am si eu o rugaminte la tine. vreau sa stiu si eu cum ai reusit sa-ti pui chestia aia sus cu Penetration Trsting. Cu nr de persoane care te viziteaza. chair te rog sa ma ajuti si pe mine. multumesc mult. astept un raspuns pe adresa de mail ionutblog@yahoo.com. te rog spune/mi si mie...astept.
la revedere!

G. spunea...

Draga Ionut, imi pare rau sa iti spun, insa nu mai stiu cum am facut. M-a mai intrebat cineva si chiar nu mai stiu....am gasit-o la altcineva pe blog si am mers dintr-un link in altul pana cand mi-am montat-o si pe blogul meu. Sorry ca nu iti sunt de prea mare ajutor...

wibiya widget